Odgojna se skupina Pčelice pripremala za Uskrs oslikavanjem stiropornih jaja te izradom čestitki. Pročitali su priču “Priče o Uskrsnom zecu” koja je poslužila kao poticaj izrade gnijezda za Uskrsnog zeca u parku. Tjedan su obilježili šetnjom gradom te uočavanjem dekoracija.
Odgojna skupina Leptirići marljivo ponavlja i usvaja folklorna kola za sudjelovanje na manifestaciji “Cvjetni korzo”. Sobu dnevnog boravka obogatili su novom didaktikom poput igra s pravilima kojima razvijaju pamćenje i koncentraciju. Uoči Uskrsa, izradili su čestitke te pratili mapu parka vrtića koja ih je vodila do čokoladnih jaja. Dan planeta Zemlje obilježili su razvrstavanjem otpada, razvijanjem svjesnosti o recikliranju te bojanjem cvijeća izrađenih od pedagoški neoblikovanog materijala.
Odgojna je skupina Ribice provela aktivnosti povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje. Izradili su grupnu čestitku za planetu te joj poslali eko poruke. Djeca su ovim aktivnostima obogatila spoznajni razvoj te osvijestila važnost očuvanja naše planete te recikliranja otpada.
Odgojna je skupina Bubamare proučavala Afriku, izgled, način života ljudi, kuće u kojima žive, narodne plesove, nakit i instrumente. Okušali su se u izradi bubnjeva i zvečke za prizivanje kiše te su izradili kuću od gline. Instrument su punili rižom i kamenčićima koji stvaraju zvuk zahvaljujući čavlićima koji su zabijeni u instrument. Djeca su proširila znanje te usvojila nove vještine.
Odgojna je skupina Ježići obilježila Uskrs umetaljkama od pedagoški neoblikovanog materijala (kokoš i perje, ovca i higijenski štapići) te su pročitali priču “Jaje koje nije znalo koju boju voli” nakon koje su ukrašavali jaja. Trganjem papirića te istraživačkom aktivnosti sa sodom bikarbonom i prehrambenim bojama obilježili su Dan planeta Zemlje.
Odgojna je skupina Ptičice uoči Uskrsa izradila svoj vjenčić slikanjem i lijepljenjem jaja.
Potaknuti interesom za ljudskim tijelom, djeca i odgojiteljice odgojne skupine Leptirići formirali su liječnički kutić u sobi dnevnog boravka. Djeca su kreirala bogatu imitativnu igru pomoću razne didaktike i materijala poput epruveta, maski, kute, šprica i zdravstvenih iskaznica te su obogatili spoznajni razvoj o svijetu koji ih okružuje. Sobu dnevnog boravka obogatili su i istraživačkim kutićem u kojem su mogli mikroskopirati dijelove cvijeta. U likovnom su centru slikali temperom pomoću štapića za uši.
U Ribicima su obradili pjesmu „Voćka poslije kiše“ te su napravili slikopriču. Djeca su ovom aktivnosti obogatila svoj rječnik te jačala pamćenje. Likovno su se izrazili slikanjem voćke poslije kiše slikarskom tehnikom tempere te gužvanjem krep papira kojem su jačali kosti šake i prstiju te finu motoriku.
U odgojnoj skupini Bubamare, aktivnosti su bazirane na satovima i njihovim mehanizmima. Crtali su razne satove crtačkim tehnikama olovke i bojice. Odgojiteljice njeguju upotrebu pedagoški neoblikovanog materijala te su pomoću istih izradili svoj mehanizam sata.
Poticanje razvoja fine motorike šake i prstiju u odgojnoj skupini Ježići ostvareno je trganjem i ljepljenjem papirića te rasipnim materijalom gdje su punili i praznili čašice. U sobi je dnevnog boravka oformljen poligon prepreka koji se sastojao od hodanja po suženoj površini i ASCO elemenata za poticanje prirodnog oblika kretanja u djece.
Odgojna je skupina Pčelice provela jutra u šetnji do gradske knjižnice gdje su usvajali vještine pravilnog ponašanja u knjižnici te su se upoznali s raznim slikovnicama i pričama. U odgojnoj skupini je dan provela studentica koja je s djecom odradila sat tjelesnog. Obilježili su Dan svjesnosti o autizmu pričom Moj prijatelj Marko, a likovno su izražavanje prikazali pod nazivom “Ovo sam ja.”
Odgojna je skupina Ptičice promatrala promjene u prirodi u proljeće. Zapazili su razne životinje poput leptira koje su likovno prikazali tehnikom izrezivanja kolaža i ljepljenja, a time su poticali kreativno izražavanje te razvijali finu motoriku i koncentraciju.
Potaknuti interesom za svemirom, planetima i galaksijama, odgojiteljice su s djecom iz odgojne skupine Bubamare posjetile mobilni planetarij Odiseja koji je ponudio mnogo sadržaja o svemiru putem fotografija, filmova i priča. Djeca su sa znatiželjom sudjelovala postavljajući pitanja te odgovaranjem na ista, a time su i obogatila svoje znaje, razvila spoznajni potencijal, dijaloški govor te koncentraciju i pažnju. Osim o svemiru, djeca su usvajala znanja o satovima, njihovim vrstama i mehanizmima rada, a samo učenje su obogatila i šetnjom do sunčanog sata.
U odgojnoj su skupini Leptirići odgojiteljice ponudile razne aktivnosti na temu ljudskog tijela. Aktivnost se ostvarila pomoću makete kostura i ljudskih organa, slagaricama ljudskog tijela, enciklopedijama te slikovnicama. Djeca su ojačala i stvaralačko izražavanje u likovnom centru gdje su im od materijala bili ponuđeni štapići za uši, olovka i tempera, a djeca su svojom maštom oslikala i izradila kostura. Također, obrisom tijela jednog od djeteta, nacrtala su organe i žile te time obogatila spoznajni potencijal o funkciji, obliku i građi ljudskog tijela, kosti i organa. Djeca su ove skupine također posjetila mobilni planetarij Odiseja.
Odgojiteljice su odgojne skupine Ribice osmislile aktivnosti povodom Dana očeva. Djeca su razvijala finu motoriku šake i prstiju te okulomotornu koordinaciju crtanjem tate flomasterom, izrezivanjem, nizanjem perlica na uzicu te vezanjem iste. Puni raznih dojmova nakon posjeta mobilnog planetarija Odiseja, djeca su tehnikom kaširanja balona izradila model Zemlje te su tom aktivnosti ojačala spoznajni razvoj, ali i senzibilitet za likovnu tehniku.
U jasličkoj skupini Ježići, odgojiteljice su obuhvatile različita razvojna područja djece te osmislila aktivnosti i poticaje na temelju istih. Razvoj pažnje i koncentracije kod djece odgojiteljice su realizirale sortiranjem voća na štapiću prema predlošku. Kako bi potaknule razvoj likovnog senzibiliteta za različite materijale, odgojiteljice su djeci ponudile pedagoški neoblikovani materijal gdje su djeca slikala temperom po plastičnoj i kartonskoj ambalaži.
Građevni centar u sobi dnevnog boravka odgojne skupine Ptičice, odgojiteljice su obogatile nastambom za dinosaure od kartona. Pincetni hvat i finu motoriku šake i prstiju, djeca su razvijala kroz aktivnost traženja dinosaura u pijesku pomoću pinceta. Razvoj grube motorike realizirao se pokretnom igrom bacanja kocke i skakanja po tragovima dinosaura, a u likovnom centru su djeci ponuđeni makaroni i plastelin od kojih su oblikovali dinosaure. Djeca su promatrala promjene u prirodi i rast proljetnica koje su imenovali i opisivali te time obogatili rječnik i spoznajni potencijal.
Odgojna je skupina Pčelice izradila domaći plastelin kojim su djeca mogla oblikovati i modelirati te su time razvila okulomotornu koordinaciju, finu motoriku te vizualnu komunikaciju. Prošetali su do knjižnice i posudili slikovnicu Janko i čarobni grah koju su kasnije pročitali. Djeca su dulje boravila na zraku zbog sunčanog i toplog vremena, a igre su kreirala na spravama i u pješčaniku. Odgojiteljice su im ponudile slikopriču Sadnja cvijeta, a tu su aktivnost obogatili likovnim izražavanjem gdje su prikazali granu u cvatu tehnikom tempere.
Sve su odgojne skupine u objektu obilježile posljednji dan fašnika plesom pod maskama i zasladili su se ukusnim krafnama.
Povodom fašnika u našem gradu Samoboru, u dječjoj povorci sudjelovala je odgojna skupina Ribice. Predstavljali su licitarska srčeka koja su izradili na fašničkoj radionici zajedno s djecom i roditeljima u veselom ozračju. Osim toga, u odgojnoj su skupini djeca tehnikom kaširanja balona izradila svoje šarene i vesele fašničke maske.
Nastavno na temu svemira i planeta, odgojna je skupina Bubamare izradila rakete od pedagoški neoblikovanog materijala, a fašnik su obilježili prerušavanjem u razne kostime i šetnjom do glavnog trga.
U odgojnoj su skupini Leptirići realizirani sklopovi aktivnosti na temu fašnika. Djeca su izrezivala i lijepila tehnikom kolaža te su time razvijali maštu i kreativnost i napravili svoju masku. U sobi dnevnog boravka plesali su pod maskama na pjesmu Dječjeg zbora Bajka pod nazivom Afrika, a njihove su maske predstavljale afričke životinje koje su izradili tehnikom izrezivanja i ispunjavanja plohe bojom.
Odgojna skupina Pčelice su u proteklom tjednu koristile lijepo vrijeme za sto dulji boravak na zraku. Organizirali su fašnički ples pod maskama za svu djecu na vrtićkoj terasi. Išli su u šetnju do parka u južnom naselju gdje su isprobali sve sprave i uživali na toplom suncu. Osim toga, promatrajući promjene u prirodi, uočili su da su se na stablima pojavili cvjetići čime su dolazak proljeća obilježili raznim likovnim aktivnostima.
Povodom već proljetnih promjena u prirodi, odgojna je skupina Ježići provela likovnu aktivnosti tiska vilicom što je predstavljalo cvijeće. Također, razvijali su razne motoričke vještine putem poligona prepreka s ASCO elementima.
U odgojnoj je skupini Ptičice proveden niz aktivnosti na temu fašnika poput kostimiranja, razvijanja imitativne igre i bojanja maski. Potaknuti i dalje interesom djece za dinosaure, djeca su ispunjavala unutarnju plohu dinosaura crtačkom tehnikom bojice gdje su obraćali pozornost na bojanje unutar linija te su otiskivali bodlje prstićima. Realiziran je i sklop aktivnosti pod nazivom “To sam ja” u kojem su djeca crtala sebe, imenovala dijelove tijela te mjerila visinu.
U odgojnoj su skupini Ptičice djeca pokazala interes za dinosaure. Odgojiteljice su pripremile razne poticaje poput fotografija dinosaura koje su imenovali i opisali te su odleđivali dinosaure iz leda pomoću pipeta i time vježbala pincetni hvat. Također, djeca su usvajala motoričke vještine putem poligona prepreka provlačenjem, trčanjem oko prepreka i skokom u dalj.
Odgojna je skupina Ribice organizirala fašničku radionicu s roditeljima gdje su izradili kostime licitarskih srčeka. Fašnička je radionica prošla u veselom ozračju i druženju roditelja, djece i odgojiteljica.
U odgojnoj je skupini Leptirići provedena likovna aktivnost „Moj prijatelj“. Djeca su nacrtala svog najboljeg prijatelja ili prijateljicu crtačkom tehnikom olovke te su radove oslikali slikarskom tehnikom akvarela. Svako dijete je ponešto ispričalo o svom najboljem prijatelju. Odgojiteljice su izradile memory s fotografijama djece, a djeca su uz memory organizirala i inicirala vlastite igre poput „Crnog Petra“, opisivanja prijatelja ili postavljanja pitanja o prijatelju na kartici kako bi pogodili tko se na toj kartici nalazi.
Odgojiteljice odgojne skupine Ježići osmislile su razne aktivnosti povodom Samoborskog fašnika. Djeci je ponuđena likovna aktivnost izrade fašničkih maski u kojoj su trgali i lijepili komadiće papira te pritom ravijala finu motoriku šake. Također, djeca su razvijala koncentraciju i pažnju u aktivnosti traženja skrivenih maski u sobi dnevnog boravka.
U odgojnoj su skupini Bubamare provedene aktivnosti na temu planeta i svemira. Djeca su pokazala velik interes te su izradili planete tehnikom kaširanja. Te su planete iskoristili za izradu makete što je potaknulo djecu i na izradu plakata o svemirskom sustavu. Osim toga, povodom fašničkog duha, djeca su uz pomoć odgojiteljica napravila kostime astronauta.
Odgojna je skupina Pčelice započela sklop aktivnosti na temu fašnika. Djeca su počela maskirana dolaziti u vrtić čime su obogatila slobodnu, imitativnu igru. Osim toga, izrađivali su maske, igrali pantomime te igru “Čarobnjaka” uz veselu glazbu. Jedno su jutro proveli u šetnji gradom pod maskama promatrajući fašničke ukrase koji krase grad. Šetnju su gradom zasladili krafnama te bili puni dojmova.
Skupina Ribice počela je s pripremama za svoje sudjelovanje na samoborskom fašniku.
Obzirom da će predstavljati licitare-srčeka, odgojna je skupina odlučila posjetiti medičarsku radnju „Arko“ gdje su se upoznali s izradom licitara te se okušali u ukrašavanju malih srca.
Potaknuti dječjim interesom za vulkane, odgojna je skupina Bubamare obradila temu proučavanjem raznih edukativnih slikovnica i dječjih enciklopedija. Također, okušalik su se u likovnim aktivnostima poput crtanja vulkana i oblikovanjem gline te izradom pokusa u prethodno izrađenom vulkanu.
Odgojna je skupina Pčelice boravak na zraku iskoristila na šetnju do meterološkog stupa te razgledavanjem prirode i okološa u kojem su uočili i promatrali razne ptice poput čaplje, kosa ili vrapca. Taj je situacijski poticaj bio odličan temelj za likovnu aktivnost crtanja ptica, ali i za razvoj spoznaje o svijetu koji okružuje našu djecu.
U odgojnoj je skupini Leptirići prevladala tematika osnovnih boja putem raznih motoričkih, likovnih i stolno-manipulativnih aktivnosti. Djeca su motoričku aktivnost nazvala “Obojeni pokret” u kojoj je prevladao razvoj bilateralne koordinacije skakanjem na određenu jednu ili dvije boje. Od likovnih se aktivnosti istaknuo tisak papirnatih čašica i rola od papira te ispunjavanja iste plohe pastelom, a od stolno-manipulativnih magnetni konstruktor kojeg su djeca slagala prema predlošku. Djeca su pokazala velik interes za izradu srca od kalupa i slanog tijesta.
Odgojna je skupina Ptičice usmjerena na razvoj fine motorike šake i prstiju te okulomotorne koordinacije trganjem i ljepljenjem papirića na šablonu srca, rezanjem škarama te ubadanjem štapića u suženi prostor. Također, odgojiteljice su u suradnji s roditeljima te prikupljenim raznim materijalima poput tetrapaka ili kutija od jaja obogatile dječju igru dućana (kupnja i prodaja namirnica).
U jasličkoj odgojnoj skupini Ježići ptice su bile glavni motiv za razvoj aktivnosti. Djeci je u razini njihovih očiju postavljen slikovni prikaz životnog ciklusa ptica. Djeca su kreirala igru hranjenja ptica poticajima poput ptica od kartona i čupave žice koja je predstavljaja crviće, a obogaćivala su rječnik i razvijala govor brojalicom “Pliva patka preko Save”.
U jasličkoj odgojnoj skupini Ježići, djeca su pokazala koliko odgojiteljev trud utječe na dječju igru i svakodnevni boravak u vrtiću. Djeca su sama osmislila igre koje su potaknule razvoj senzomotorike kao što je postavljanje i hodanje po taktilnim pločama. Skinuli su svoje papučice, usvajali vještine čekanja na red te hodali po taktilnim pločama i time razvijala taktilnu percepciju. Također, formirali su plesna kola i uživali u glazbenim aktivnostima. Rižom kao rasipnim materijalom, djeca su razvijala finu motoriku šake i prstiju. Svaki dan djeca uživaju u krugu Ježića gdje se potiče razvoj odnosa s vršnjacima, a odgojiteljice su pripremile aktivnost “Moj prijatelj” gdje su dodavanjem lopte opisivali svog prijatelja.
Odgojna skupina Bubamare u protekla se dva tjedna istaknula u istraživačkim aktivnostima o eskimima. Jedna djevojčica je ispričala svoju priču o skijanju koja je potaknula nadolazeće aktivnosti. Obične su kockice bile izvrstan poticaj za konstruiranje dječjeg iglua, a snijeg i zima motivirali su djecu na osmišljavanje dječje recitacije u rimi koja se nalazi na panou odgojne skupine. Djeca su pokazala svoju maštu i sposobnost kreativnog izražavanja, ali i poznavanja rime.
S već upoznatim igrokazom “Zeko i snjegović” kao temeljnim poticajem za rad, odgojna je skupina Leptirići izradila svoj snijeg, aplikacije (lutke na štapu) te je tehnikom kaširanja balona izradila svog snjegovića koji je bio odličan poticaj za ponavljanje i usvajanje spomenutog igrokaza. Poznata slikovnica “Priča o tri snjegovića”, motivirala je djecu na dramsko-scensko izražavanje. Podijelili su uloge, pripremili prostor i predstavu za prijatelje koju su predstavljali publiku. Ovom su aktivnosti posebice ojačali pozitivnu sliku o sebi te su razvijali stvaralačka svojstva zamišljanjem i uživljavanjem u uloge. Dramskom su tehnikom vođene improvizacije djeca upotrijebila svoju maštu i otputovala na zimovanje gdje su se trebala obući za skijanje i pripremiti za snježnu oluju, a potom su tehnikom smrznutih slika pokazali svoje znanje i osjećaje u određenim situacijama.
Odgojiteljice odgojne skupine Ptičice su posebnu pažnju obratile na aktivnosti za poticanje razvoja fine motorike šake i prstiju te okulomotorne koordinacije. Djeca su usvajala pincetni hvat, rezanje škaricama po liniji te nizanje kamenčića. Također, obradili su dinamiku u pjesmici “Pahuljice padajte”, a pjesmicu “Zvončići” djeca su svirala udaraljkama u metru i ritmu.
Šetnja i posjet knjižnici obilježili su tjedan odgojne skupine Pčelice. Djeca su usvajala vještine ponašanja u prometu te u knjižnici. U sobi su dnevnog boravka provedene aktivnosti za poticanje razvoja senzomotorike poput izrade snijega, te aktivnosti za razvoj pažnje, pamćenja i uživljavanja u uloge putem igrokaza “Zeko i snjegović”. Ispunjavanje plohe slikarskom tehnikom pastele, utjecalo je na razvoj sposobnosti vizualne komunikacije te senzibiliteta za likovni materijal.
Djeca su odgojne skupine Ribice usvajala i razvijala predmatematičke vještine u raznim aktivnostima poput povezivanja količine i broja, podne pokretne aktivnosti gdje su uz predmatematičke vještine razvijala i grubu motoriku, koordinaciju i ravnotežu. Atmosefera je bila ugodna i vesela, a matematička igra u parovima potaknula je i razvoj socijalnih vještina.
U utorak, 14. siječnja 2025., u područnom objektu Mlinska održana je radionica pod nazivom „Igrom do škole“, namijenjena roditeljima i djeci školskim obveznicima iz objekata Mlinska, Celine i Hrastina. Cilj radionice bio je pružiti roditeljima ideje kako kod kuće pripremati djecu za školu kroz zabavne, razvojno primjerene i motivirajuće aktivnosti i igre.
Radionicu su organizirale psihologinja i odgojiteljice iz odgojno-obrazovnih skupina Bubamare, Zvjezdice i Sovice. Pripremile su dvadesetak aktivnosti koje potiču različite aspekte spremnosti za školu, uključujući predmatematičke vještine, predvještine pisanja i čitanja, socijalne i emocionalne vještine, kao i pažnju i pamćenje. Sve igre i aktivnosti osmišljene su tako da roditelji mogu jednostavno provoditi s djecom kod kuće.
Na radionici je sudjelovalo 15 roditelja sa svojom djecom. Prema rezultatima evaluacije, ciljevi radionice uspješno su ostvareni. Roditelji su istaknuli da su radionicu doživjeli kao zanimljivu, ugodnu, zabavnu, korisnu, poticajnu, inspirativnu i odličnu.
Aktivnosti koje su se najviše svidjele roditeljima i djeci uključuju: pisanje slova u pijesku, pričanje priča, memory u rimi, bingo, suncokret, zadatke s lego kockama, aktivnosti s tijestom za slaganje slova, spajanje slova i slika, vlakić za vježbanje slogova te igre poput domina, nastavljanja niza i kviza. Ipak, pojedini roditelji naveli da su se njihovom djetetu ili njima manje svidjele aktivnosti poput kviza, binga i izražavanja osjećaja.
Ukupna ocjena zadovoljstva roditelja sudjelovanjem na radionici iznosila je visoku prosječnu vrijednost (M=4,88). Svi sudionici (100 %) istaknuli su da su dobili ideje za aktivnosti koje mogu provoditi kod kuće te planiraju isprobati neke od njih. Također, svi bi drugim roditeljima preporučili sudjelovanje na ovoj radionici.
Ova radionica pokazala je kako zajednički trud odgojiteljica, stručnih suradnika i roditelja može pružiti djeci kvalitetnu i zabavnu pripremu za školu. 😊
U navedenom su periodu u odgojnoj skupini Ježići djeca razvijala koordinaciju i ravnotežu putem metodičko organizacijskog oblika rada poligon prepreka (penjanjem i spuštanjem niz tobogan, provlačenjem kroz tunel i hodanjem po suženoj površini). Također, u aktivnostima početnog čitanja i pisanja odgojiteljice su obradile slikovnice “Miffy”, a djeca su usvajala vještine slušanja, praćenja priče putem ilustracija, razvijala pažnju i prostornu percepciju (lijevo – desno).
Odgojnu skupinu Pčelice posjetila je obitelj Štengl koja je djecu upoznala sa samoborskom narodnom nošnjom i plesovima. Djeca su razvijala grubu motoriku plesanjem te sposobnost doživljaja i izražavanja glazbe usklađivanjem pokreta, pjevanjem te održavanjem ritma i tempa.
U odgojnoj skupini Leptirići djeca su upoznata s igrokazom “Zeko i snjegović”. Provedena je likovna aktivnost slikanja snjegovića slikarskom tehnikom tempere te kaširanja balona za izradu vlastitih lutkica prema već spomenutom igrokazu. U centru početnog čitanja i pisanja, djeci je ponuđena slikovnica “Priča o tri snjegovića” te igra vizualnog slaganja slova prema predlošku. Ovim su aktivnostima djeca obogaćivala vokabular, razvijala pažnju i koncentraciju, operativno mišljenje uspoređivanjem, zapažanjem i stvaranjem pojmova te stvaralačka svojstva.
U odgojnoj skupini Ptičice provela se likovna aktivnost u kojoj su djeca razvijala osjetljivost za likovnu tehniku slikanjem snježne oluje prstićima. Metodičko organizacijski oblik rada poligon prepreka sastojao se od nekoliko nastavnih tema: hodanje po suženoj površini, skakanje i provlačenje što je utjecalo na pravilni rast i razvoj djeteta te usvajanje opće motorike. Materijalno okruženje sobe dnevnog boravka, utjecalo je na razvoj kreativnosti te na stvaranje simboličke igre dućana (prodavanje i kupnja namirnica). Također, djeca su magnetnim oblicima konstruirala kućicu za životinje i time obogaćivala svoju maštu.
U odgojnoj skupini Ribice djeca su upoznata s ukrajinskom narodnom bajkom “Rukavica” koja je bila poticaj za izradu aplikacija, pripremu predstave, podjele uloga te izvođenje predstave pred prijateljima. Djeca su ovom aktivnosti ojačala pozitivnu sliku o sebi, usvajala vještine dogovora i poštivanja tuđih želja.
Odgojna skupina Bubamare uživala je u parku vrtića u igri snijegom gdje su međusobnom suradnjom napravili snjegovića te kreirali svoju igru. U sobi je dnevnog boravka provedena likovna aktivnost na temu pahuljica u kojoj je ponuđena crtačka tehnika tuš i pero.

David Litchfield i Smriti Halls stvorili su ovu čudesnu, posebnu i prekrasnu slikovnicu.
„Duga poslije kiše“ zapravo je kao pjesma kratkih stihova u rimi. Ilustracije živih boja su nevjerojatne, a sama pjesma vrlo pozitivna, puna nade i vjere.
U toploj priči o hrabrosti, promjenama, njihovu prihvaćanju i nastavljanju sa životom, djevojčica i njezina lisica moraju proputovati kroz strašna i mračna mjesta te proživjeti izazovna olujna vremena da bi stigle do prekrasnog i šarenog svijeta na drugoj strani.
Usput nalaze prijatelje koji će ih voditi i podržavati na njihovu putu, a kad svane novi dan, pun je svjetla, života i obećanja.
Prekrasne, živopisne ilustracije i čarobni stihovi bude golemu nadu u našim srcima i pokazuju da katkad moraš proći kroz mrak da bi izašao na svjetlost.
Ova slikovnica i djeci i odraslima pokazuje da se, bez obzira na to u kakvoj se situaciji trenutno nalaze, životne okolnosti mogu promijeniti na bolje i pruža zraku sunca svakome tko traži svjetlo.
U odgojnoj skupini Ježići u navedenom periodu provodile su se aktivnosti početnog čitanja uvođenjem slikopriče „Sveti Nikola“, stolno manipulativna umetaljka „Čizmice“. Djeca su provodila jutarnje aktivnosti u simboličkoj igri u obiteljskom centru i „pekli keksiće“ za Sv. Nikolu.
U odgojnoj skupini Pčelice provele su se aktivnosti vezane uz Sv. Nikolu, razgovaralo se o dobrim djelima i pristojnom ponašanju, djeca su izrađivala čizmice u različitim tehnikama i formatima te pjevala pjesme o dolasku Sv. Nikole. Osim toga, djeca su uz odgajatelja napravila svoj božićni, svjetlucavi i mirisni, domaći plastelin koji je obogatio svakodnevnu igru.
Organizirala se i božićna radionica za djecu i roditelje koji su izrađivali staklene božićne kugle i girlande od papira za ukrašavanje drvca u sobi dnevnog boravka.
U odgojnoj skupini Leptirići provela se likovna aktivnost ukrašavanja čizmica temperom i gliterima, izrezivanje oblika čizmice i ispunjavanje plohe bojicom te se na taj način razvijala kod djece fina motorika šaka i prstiju i okulomotorne koordinacije. Osim toga, upoznali su recitaciju „Što mi je donio Sv. Nikola?“ uz aplikacije te igrali igru „Što je u čizmici?“ u kojoj su prema opipu opisivali predmet koji dodiruju. Izrađivao se i vjenčić od mirisnih, osušenih naranči i kuglice za bor od špage.
U odgojnoj skupini Ptičice djeca su u raznim tehnikama ukrašavale Čizmicu Sv. Nikole. Osim toga, u grupi se realizirala Božićna radionica na kojoj su se izrađivale kuglice za bor komadićima tkanine te su se ukrašavale staklenke za sijanje pšenice decoupage tehnikom
U odgojnoj skupini Ribice proveo se sklop aktivnosti „U susret Sv. Nikoli“ kroz likovne aktivnosti, kaširanje čizmica od neoblikovanih materijala (plastičnih boca). Osim toga, Ribice su išle u šetnju gradom te sudjelovale u dočeku Sv. Nikole na trgu.
Odgojna skupina Bubamare organizirala je Božićnu radionicu na kojoj se okupilo roditelja i djece u velikom broju. Kroz veselu atmosferu provele su se aktivnosti izrade božićnih drvca od češera, ukrašavanje okvira za obiteljske fotografije i ukrašavanje staklenki tehnikom salvetiranja – decoupage.
U odgojnoj skupini Ježići odgajateljice su oformile senzomotorički centar sa bazenom za loptice i raznim taktilnim stazama. U upotrebi su i mekani, spužvasti Asco elementi za provlačenje i poligone.
Isto tako, u sklopu oglednog sata, odgajateljice su izradile Ježev brlog sa taktilnim lutkama Ježa koji je probudio interes djece i potaknuo slobodnu, imitativnu igru djece.
U odgojnoj skupini Pčelice djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru. Povodom Mjeseca Knjige, u knjižnici su posudili slikovnicu „Vjeruj“ koju su u narednim danima čitali i listali u grupi. Cilj je bio potaknuti dječji interes za knjige i upoznati knjižnicu u našem gradu.
Osim toga, pošto nam se bliži Advent, počeli smo pripremati ukrase i materijale za božićne dekoracije, pa smo stavili sušiti naranče i očistili lavandu iz našeg vrta od koje ćemo napraviti mirisne vrećice za božićnu prodaju.
U odgojnoj skupini Bubamare djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru te tako obilježila Mjesec knjige. Djeca su slušala priču „Cmoljac zna-Gdje stanuje knjižnica“ za koju su djeca pokazala velik interes.
Osim toga, u grupi se trenutno istražuju Šumske životinje, pa su tako nakon raznih aktivnosti vezanih uz istraživanje ove teme djeca napisala svoju šaljivu recitaciju „Šumska družina” („…Kad u šumi krene vuk, svugdje nastane muk. Pa kaže jedan jež – svi brzo bjež!“)
U odgojnoj skupini Leptirići provela se aktivnost dubljenja bundeve te su djeca istraživala unutrašnjost bundeve, promatrala njene koštice, istraživala opipom što osjete… Koštice su očistili i stavili sušiti, a cijelu aktivnost zaokružili su čitanjem slikovnice „Juha od bundeve“.
Osim toga provele su se aktivnosti izrada kućica „Moj dom i moja obitelj“ gdje su djeca upoznala članove obitelji svojih prijatelja i predstavila svoje; aktivnost otiskivanja lišća uz korištenje tempere, izrada ukrasa za vjetar uz dramsku tehniku vođene improvizacije te glazbeni poticaj „Ples sa sabljama“.
U odgojnoj skupini Ribice djeca su posjetila Dječji odjel knjižnice u Samoboru te tako sudjelovala u obilježavanju Mjeseca knjige. Posudili su slikovnicu „Maja slavi rođendan“ i knjigu Hrvatska bajkovnica koje su pažljivo slušali prije popodnevnog odmora.
Isto tako, u grupi se odvila divna suradnja u kojoj je jedan dragi djed gostovao u grupi i zajedno s djecom izradio adventski vijenac koji sada krasi njihovu sobu. Aktivnost je najavila početak blagdanskog razdoblja i zagrijala srca svih prisutnih, a najviše malene djevojčice čiji je djed došao u grupu.
Odgojna skupina Ptičice iskoristila je sunčano jesensko vrijeme za dulje boravke na zraku, gdje su djeca pokazala osobit interes za igru lišćem. Lišće su bacali u zrak, preskakali hrpe lišća te istraživali boje, oblike i površinu raznih listića.
Osim toga, u sobi dnevnog boravka poseban interes djece trenutno je na glazbenim instrumentima, pa djeca velik dio vremena provode u aktivnostima sviranja ksilofona i udaraljki istražujući zvukove različitih instrumenata.